#terápiák

Mindennnapi szorongásaink

Úgy érzed reggel, amikor felébredsz, mintha rohanna a vonat és Neked menet közben kéne felugranod rá???  Valami ehhez hasonló érzéssel indul a napod? Már tegnap is késő lett volna a legtöbb dolgod elintézésére, a levelek megírására, a csekkek befizetésére?

Megígérted Anyádéknak/testvéredéknek/barátaidnak, hogy a héten átmész, találkoztok, de legalább is telefonon beszélgettek, de még erre sem volt időd.

A párod, a gyereked már hetek óta kér valamit Tőled, de egyszerűen nincs elég időd, energiád, hogy teljesítsd, pedig annyira szeretnéd megcsinálni, hogy végre mindenki nyugodt legyen körülötted és Te is megnyugodhass. De egyszerűen már nem tudsz több dolgot belezsúfolni az életedbe.

Így is olyan érzés, mintha egy cirkuszi zsonglőr lennél, akinek egyre több labdával, karikával kell zsonglőrködni. Izzadsz, szorongsz, alig kapsz levegőt és csak azt számolgatod, hogy mikor lesz már hosszú hétvége, mikor lesz már pár nap szabadság, hogy végre utol érd magad. Hogy végre fellélegezhess, hogy végre úgy kialudhasd magad, hogy nem az óra ébreszt. Hogy ne azt kelljen számolgatnod, hogy honnan lehetne pár percet lecsípni, hogy mit lehetne átteni holnapra, jövő hétre?

Hogyan kerüld el a “kiégést” ?

A mai feszített tempó, egyre pörgősebb élet olyan terheket ró ránk, hogy egyre többen vagyunk, akik szorongunk valamitől.

Az ember az elején megpróbál nem tudomást venni róla, vagy észre sem veszi. Hajt a teljesítmény kényszer, a megoldandó feladatok, a határidők, a kötelességek és ezer más egyéb. De sajnos ha az ember sokáig nem vesz tudomást a szorongásairól, nem foglalkozik vele, megpróbálja erőből legyűrni, akkor az bizonyosan “visszaüt”. Kialakulnak a különböző problémák, először csak enyhébb, majd egyre erősebb tünetek jelentkeznek.

Nem riogatni akarlak, csak felhívni a figyelmet a tudatos kikapcsolódás, relaxálás és önfejlesztés hasznára.

A PIHENÉS, A KIKAPCSOLÓDÁS, A RELAXÁLÁS NEM LUXUS!!!, HANEM SZÜKSÉGLET!!!

Szerencsére rengeteg módja létezik a kikapcsolódásnak, wellnessnek, rekreációnak.  Ezek közül szeretnék néhányat bemutatni, amit én is kipróbáltam. Ami Nekem bevállt azt jó szívvel tudom ajánlani. Persze mindenkinek meg kell találnia a testre szabottat. Ahogy nem vagyunk egyformák, úgy a megoldások sem lehetnek egyformák. Mindenkinek más a habitusa, más dolgok vonzzák, más tipusú mozgásformákat, tevékenységeket kedvel.

Itt csak ismertetni szeretném néhány általam megismert, kipróbált, bevált lehetőségeket.

Természetesen súlyos szorongás esetén mindenkinek azt tanácsolom, hogy forduljon megfelelő orvos szakemberhez segítségért.

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE

hogy elsőként értesülj legfrissebb híreikről

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Érdekesnek találtad?

Oszd meg barátaiddal is!